dag 1 symposium pacific college - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van qingbai7insandiego - WaarBenJij.nu dag 1 symposium pacific college - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van qingbai7insandiego - WaarBenJij.nu

dag 1 symposium pacific college

Door: Tess

28 Oktober 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag met z'n allen richting het symposium gegaan. Eerst onze tasjes met informatie opgehaald en vervolgens een plekje gezocht in de zaal.

Het ochtendprogramma bestond uit 3 verschillende lezingen:

1) Acupunctuur behandeling na een CVA. Eerst werd de pathologie in het brein besproken en de verschillende soorten CVA’s (infarct of bloeding). Dit was voornamelijk een westerse benadering. Vervolgens werden de verschillende TCM redenen voor een CVA besproken.

2) Strategieën in de behandeling van pijn. De presentatie was meer gericht op de behandeling van pijn en de protocollen die hierover zijn geschreven en de grote invloed van de farmaceutische industrie in Amerika. In Amerika is veel misbruik van opiaten, dit is deels te wijten aan de pijnbehandeling door de westerse medici en de protocollen die zij volgden. Acupunctuur werd niet gekend in zijn effect op het gebied van pijn. Hierover zijn heeft veel Randomized Controlled Trials (RCT) gedaan en deze zijn weer gebundeld tot een reviews en meta-analyses enz. De spreekster gaf zo ontzettend veel bewijs van onderzoek dat acupunctuur werkt bij allerlei verschillende soorten pijnproblematiek. Ik werd heel erg enthousiast van haar informatie. Gezien het 1 van mijn doelen was hier in San Diego om bewijsvoering te vinden voor acupunctuur. Ik werd dus ook dolblij dat zij hierover heel veel informatie gaf. Ik ben 's middags samen met Maartje naar haar lezing gegaan.

3) Insomnia in de moderne wereld. Gezien onze wereld van de beeldschermen (computer, tv, telefoon enz) is insomnia een steeds vaker voorkomend probleem. Zowel de emotionele, fysieke, leefstijl problemen rondom insomnia werden besproken. De meeste van de groep gingen in de middag naar deze lezing toe.

De lunchpauze duurt 2 uur dus na een tosti te hebben gegeten zijn Tessa en ik bij het meer op een strandbedje gaan liggen. Heerlijk even zo uitrusten en we kregen direct weer ons vakantiegevoel terug. Waarna we weer waren opgeladen voor het middagprogramma.

Middagprogramma:

Was een overweldigende presentatie over hoeveel onderzoek er al niet is gedaan over acupunctuur. De bewijzen die de spreekster (Dr Arya Nielsen) liet zien waren overweldigend. De westerse medici kunnen niet meer om ons heen! Verder ging het ook veel over het Amerikaanse zorgsysteem. Uiteraard is dit minder van toepassing voor ons, maar was wel heel interessant om te horen wat de Amerikaanse regels zijn. De spreekster strijd ervoor dat acupunctuur een behandeling gaat worden die ook toegankelijk is voor patiënten die opgenomen zijn in het ziekenhuis. Zodat westers en oosters naast elkaar samen de patiënt de best mogelijke Evidence Based Practice kunnen geven. Tevens werden we weer overladen met onderzoek over met name behandeling van pijn, angst, misselijkheid en braken. Ik ga dus zeker de verschillende onderzoeken thuis opzoeken doorpluizen en als bewijsvoering gebruiken in de toekomst.

Aan het einde van de dag was iedereen ondertussen behoorlijk uitgeput van alle informatie. De Engelse taal is ons bekend, maar toch een hele dag hiernaar intensief luisteren blijkt lastig. We zijn allemaal terug naar onze huisjes gegaan om te avondeten en de verslagen van gisteren en vandaag te gaan typen. Zelf ben ik nog even in een sportschooltje vlakbij gaan sporten om mijn hoofd leeg te maken. Het is nu ondertussen 22.45u terwijl ik dit zit te typen dus ik ga zo slapen. Morgen weer een nieuwe symposium dag, ik ben benieuwd wat deze ons allemaal weer gaat brengen............