Veteranenkliniek en ook nog een beetje ontspanning - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van qingbai7insandiego - WaarBenJij.nu Veteranenkliniek en ook nog een beetje ontspanning - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van qingbai7insandiego - WaarBenJij.nu

Veteranenkliniek en ook nog een beetje ontspanning

Door: Cindy Lammers

04 November 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Wat foto's dit keer. Van de veteranenkliniek waar veteranen en familie gratis worden behandeld. In een communitycenter voor oudgedienden uit het Amerikaanse leger in San Diego wordt eens per week een zaal omgebouwd tot behandelkamer. Behandeltafels zijn er niet, wel opklaptafels en -stoelen. Die na afloop allemaal worden opgeruimd. Kan me zo voorstellen dat er later die week op dezelfde plek linedance of bingo wordt gedaan. Behandeling is veelal symptoombestrijding, hands-on, maar met veel genoegdoening. Prachtig om mee te maken. Er is ook voldoende mogelijkheid om samen met de aanwezige Amerikaanse studenten mee te denken over de behandeling. Trauma, pijn, dat komen we veel tegen.
Daarnaast is er tijd voor ontspanning, zoals een bezoek aan het fraaie Coronado Hotel, al is het helaas niet veel. Je merkt dat het hoofd langzaam volloopt van alle indrukken en opgedane kennis en dat het goed is om af en toe wat lucht eruit te laten. Zoals huisgenoot Lili gisteren na weer een leerzame volle dag ging taichi'en op het strand, Maartje ging surfen en Ruben ging skaten. Ik trek zo mijn joggingschoenen maar eens aan. Er is een geweldige zee met een strakgeplaveide boulevard erlangs op slechts een minuut van ons huis. Zonde om niet te gebruiken, toch?